Arrangementer i barnehagen

I løpet av året har vi en del faste arrangementer, både med og uten foreldre. Noen er felles for alle avdelingene, mens andre arrangeres avdelingsvis.

Høstsuppe (september)

Alle avdelingene lager høstsuppe, gjerne med egendyrkete grønnsaker, som blir servert foreldre og søsken en ettermiddag i september. De store barna synnes det er stas å være med på å lage suppa.

Adventssamlinger (desember)

I desember går det på rundgang blant de fire avdelingene å arrangere en felles adventssamling for hele barnehagen.

I tillegg feirer vi Lucia hvor de største barna går i Lucia-tog og foreldre og barn får servert lussekatter og kaffe/saft.

I løpet av måneden vil også julenissen komme (ned fra loftet hvor han bor resten av året) på Nissefest og ha med seg en liten overraskelse til alle barna. Denne dagen får barna og julenissen grøt å spise.

Akedag/aktivitetsdag (januar)

Vi har aking og vinteraktiviteter i barnehagen med barn, foreldre og ansatte. All får mat og drikke og barna får premie.

Karneval (februar)

Felles feiring oppe for de store barna og en egen karnevalsfeiring for de minste nede, med og uten utkledning. Barna har laget pinjata og de slår katta ut av sekken, koser seg med god mat og drikke denne dagen.

Påskefrokost (mars/april)

Påskefrokost serveres alle foreldre en morgen før påske. Det er veldig stas å spise sammen med mor eller far i barnehagen. En fin sosial sammenkomst.

Kunstutstilling (mai/juni)

Barna jobber kontinuerlig fra høsten frem til utstillingen. Vi plukker ut de beste bidragene gjennom året som blir antatt på fellesutstillingen. Utstillingen er åpen for alle, og kustverkene er til salgs for foreldre, familie og andre interesserte.

Lierposten om kunstutstilligen 2011

Liernett.no om kunstutstillingen 2009

Lierposten om kunstutstillingen 2015

Sommertur (juni)

Alle avdelingene arrangerer sommertur for barna i løpet av juni. Turmål, aktivitet og tidspunkt varierer på de forskjellige avdelingene.