Velkommen til oss!

Utsikten Barnehage holder til ved skogkanten på Reistad i Lier. Med port rett ut til skogen kan barna nyte naturen og friluftslivet i alle årstider. Kokken på huset lager smakfull og sunn mat, og servere varme retter flere ganger i uken.  Vi har en har barnesentrert, Reggio Emilia-inspirert tilnærming til barn og barndommen.

"Det man hører glemmer man, det man ser husker man, det man gjør forstår man"
- Loris Malaguzzi -

På toppen av Lierbakkene, med skogen som nærmeste nabo holder vi til. Her har vi leirplasser, aktivitetsløype og mange spennende turstier. Skogen gir oss utallige muligheter for utforsking, lek og utfoldelse i naturen.

Barnehagens uteområde består av mye naturtomt. Barna kan leke i klatregrotten, Tarzan løypa og leke husene. De kan huske, grave i sandkassene og ake i akebakken. På våren og sommeren kan de dyrke mat i grønnsakskassene. Barnehagen har fokus på sunn mat og kokken på huset serverer grøt og varme måltider flere ganger i uken.

Det er fire avdelinger på huset, med god plass til 70 lekne og aktive barn. Avdelingene har store og lyse rom som gir mulighet til varierte aktiviteter og fremmer bevegelsesglede, lek, læring og mestring.

Vi som jobber på Utsikten er en engasjert, glad og dyktig gjeng som vet å bruke hverandres positive sider.

Barnehagen holder åpent hele året, bortsett fra fem plandager, helligdager og de to siste ukene i juli.

Barnehageplass søkes gjennom Lier kommunens barnehageportal.