UGLA

Telefon: 982 56 698 E-post: Ugla@utsikten-barnehage.no

Ugla består av 20 barn i alderen 2-4 år. 2 pedagogiske ledere og 2 pedagogiske medarbeidere. Vi er opptatt av at hvert barn skal bli sett og føle seg betydningsfull. Vi deler barna inn i grupper og hver ansatt på avdelingen har ansvar for sin egen gruppe.

Vi går på tur i all slags vær. Vi bruker skogen vår og gjør oss kjent med den. Vi går eksempelvis ofte til leirplassen vår eller «Solplassen». Vi kan gå både korte og lengre turer. Gruppe- og temaarbeid foregår inne på avdelingen hvor vi har flere rom slik at vi kan inndele i grupper når vi jobber med det. På denne måten blir det lettere at barna blir sett og hørt, og det blir mindre støy. Vi prøver å skape spennende og morsomme dager og jobbe med temaer som fenger barna. Vi har aktiviteter og opplegg på faste dager for å skape trygghet for barna.

På Ugla er leken sentral og vi har vi god plass å leke på. Vi har forskjellige stasjoner/ kroker og rom med spesielle aktiviteter. Vi har et rom for kjøkken utstyr. Der er det også byggeklosser hvor barna kan utfordre seg i mer grovmotoriske aktiviteter. Vi har et rom med biler, bilgarasje og bondegårdsfigurer. Det er muligheter for å tegne, male, perle og mange andre finmotoriske aktiviteter på avdelingen. Puslespill, perler og plastelina er aktiviteter vi alltid har tilgjengelig på avdelingen. Det er også en lesekrok inne på avdelingen med sofa slik at barna kan sitte å høre på/lese bok.

Handlingsplan 2023-2024

Velkommen til Ugla!